РОЗВИТОК ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ - 22 Лютого 2012 - дитячий садочок "СОнечко"

 ВІТАЄМО  ВАС   НА   НАШОМУ   САЙТІ !!!    
Меню сайту
Категорії розділу
МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА [12]
відкриті перегляди занять, семінари,педради
ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ [1]
ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ [8]
консультації, інформація
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ [3]
закони,накази,положення
ДЛЯ ВАС БАТЬКИ [12]
інформація,консультації,поради, законодавчі акти
УМІЛІ РУЧЕНЯТА [2]
ДЖЕРЕЛЬЦЕ [1]
ЛІТО [1]

Архів записів
Міні-чат
200
Наше опитування
За якими критеріями Ви обираєте дитячий садок?
Всего ответов: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829

Головна » 2012 » Лютий » 22 » РОЗВИТОК ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ
19:07
РОЗВИТОК ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ

Поняття "розвиток логіко-математичних здібностей" є досить складним, комплексним і багатоаспектної. Воно складається з взаємозалежних і взаємообумовлених представлень про простір, форму, величину, часі, кількості, їхніх властивостях і відносинах, що необхідні для формування в дитини "життєвих" і "наукових" понять.
Під математичним розвитком дошкільників розуміються якісні зміни в пізнавальній діяльності дитини, що відбуваються в результаті формування елементарних математичних представлень і зв'язаних з ними логічних операцій. Математичний розвиток - значимий компонент у формуванні "картини світу" дитини.
Формуванню в дитини математичних представлень сприяє використання різноманітних дидактичних ігор. У грі дитина здобуває нові знання, уміння, навички. Ігри, що сприяють розвитку сприйняття, уваги, пам'яті, мислення, розвитку творчих здібностей, спрямовані на розумовий розвиток дошкільника в цілому.
У початковій школі курс математики зовсім не простий. Найчастіше діти випробують різного роду утруднення при освоєнні шкільної програми по математиці. Можливо, однієї з основних причин подібних труднощів є втрата інтересу до математики як предмету.
Найбільш суттєві зміни охоплюють пізнавальну, вольову, емоційну сфери старших дошкільників. Вони здатні діяти довільно, керувати своєю психічною діяльністю. Для їхньої пам яті характерна довільність процесів запам ятовування та відтворення. Мислення, хоч і залишається ще наочно-образним, але поступово стає словесним. З розвитком мислення нерозривно пов язаний розвиток мовлення та уяви дошкільників.
Вирішальне значення для інтенсивності новоутворень дошкільного періоду має математика. Без математичної підготовки неможливі ті якісні зміни, що дають змогу дитині перейти до систематичного шкільного навчання.
Об’єкт дослідження - процес формування логіко-математичних уявлень у дошкільників. Під поняттям логіко-математичного розвитку ми розуміємо якісні зміни в пізнавальній діяльності ди-тини, що відбуваються внаслідок розвитку матема-тичних умінь і пов'язаних з ними логічних операцій.
Логіко-математична компетентність передбачає вміння дитини самостійно здійснювати (у межах вікового періоду):*
класифікацію геометричних фігур, предметів, множин;*
серіацію, тобто впорядкування за величиною, масою, об'ємом, розташуванням у просторі й часі;*
обчислення та вимірювання кількості, відстані, довжи-ни, ширини, висоти, об'єму, маси, часу. Зазначимо, що дитина дошкільного віку усвідомлює принципи збереження кількості незалежно від форми, вели-чини предметів, відстані між ними, просторового розміщення. Так вона порівнює множини, числа, визначає відношення між ними, називає склад числа з двох менших чисел. Лічить у прямому та зворотному порядках в межах десяти, називає чи-слівники по порядку від будь-якого числа. Знає цифри, знаки, викладає за допомогою карток з цифрами і знаками арифме-тичні дії додавання і віднімання, читає арифметичні дії, вико-нує найпростіші усні обчислення. Розуміє суть і структуру простих арифметичних задач, розв'язує їх. Використовує різ-ні стандартні одиниці міри. Виявляє сприйнятливість, допит-ливість, уважність, спостережливість, відрізняє головне від другорядного, володіє елементарними формами критичного мислення, творчої уяви, пам'яті.
На заняттях із математики інтерес дітей до виконання практично-пізнавальних завдань поступово починає перерос-тати в інтерес до інтелектуальної роботи, до виконання за-вдань, що потребують розумових зусиль. У них починає розвиватись потреба в розумовій діяльності. У дітей така потреба виникає поступово, але має велике значення в житті. Вихо-вання такої потреби є складовим позитивним моментом у фо-рмуванні особистості дитини. Логічне мислення формується на основі наочно-образного і є вищою стадією мислення взагалі. До-слідження психологів доводять, що лише на чотир-надцятому році життя дитина досягає стадії формально-логічних операцій, після чого її мислення стає все більш схо-жим на мислення дорослої людини. Для вироблення визначених математичних умінь і навичок необхідно розвивати логічне мислення дошкільників. Тому необхідно навчити дитини вирішувати проблемні ситуації, робити визначені висновки, приходити до логічного висновку. Розв’язання логічних завдань розвиває здатність виділяти істотне, самостійно підходити до узагальненням (завдання знаходяться у Додатку А).
Логічні ігри математичного змісту виховують у дітей пізнавальний інтерес, здатність до творчого пошуку, бажання й уміння учитися. Незвичайна ігрова ситуація з елементами проблемності, характерними для кожної цікавої завдань, завжди викликає інтерес у дітей.
Цікаві завдання сприяють розвитку в дитини уміння швидко сприймати пізнавальні задачі і знаходити для них вірні рішення. Діти починають розуміти, що для правильного рішення логічної задачі необхідно зосередитися, вони починають усвідомлювати, що така цікава задачка містить у собі деякий "підступ" і для її рішення необхідно зрозуміти, у чому отут хитрість. Дидактична гра як самостійна ігрова діяльність заснована на усвідомленості цього процесу. Самостійна ігрова діяльність здійснюється лише в тому випадку, якщо діти виявляють цікавість до гри, її правилам і діям, якщо ці правила ними засвоєні. Як довго може цікавити дитину гра, якщо її правила і зміст добре їй відомі? От проблема, яку необхідно вирішувати майже безпосередньо в процесі роботи. Діти люблять ігри, добре знайомі, із задоволенням грають у них.
Яке ж значення має гра? У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, мислити самостійно, розвивається увага, прагнення до знань. Захопившись, діти не зауважують, що учаться: пізнають, запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичайних ситуаціях, поповнюють запас представлень, понять, розвивають фантазію. Навіть самі пасивні з дітей включаються в гру з величезним бажанням, додають усі зусилля, щоб не підвести товаришів по грі. Підготовча робота з навчання дітей елементарним математичним діям додавання і вирахування містить у собі розвиток таких навичок, як розбір числа на складові частини і визначення попереднього і наступного числа в межах першого десятка.
В ігровій формі діти з задоволенням угадують попередні і наступні числа. Запитаєте, наприклад, яке число більше п'яти, але менше семи, менше трьох, але більше одиниці тощо.
ВИСНОВОК
Логіко-математичний аспект пізнавального розвитку дошкільників має на меті формування математичної компетентності дітей і реалізується на основі створення й утримання сталого інтересу до логіко-математичної діяльності. Він базується на вікових особливостях пізнавального розвитку дошкільників, передбачає поступове формування у них умінь мислити, обґрунтовувати і доводити правильність власних міркувань, розв'язувати нестандартні ситуації.
Багатовекторне спрямування логіко-математичного розвитку інтегрується з усією дитячою життєдіяльністю (при розгляданні та описі предметів, підготовці форм для ліплення й аплікації, в малюванні та конструюванні, настільних конструкторських іграх, іграх – головоломках, при виготовленні схем, простих планів, моделей чи макетів, у творчих іграх тощо).
У дошкільному віці закладаються основи знань, необхідних дитині в школі. Математика являє собою складну науку, що може викликати певні труднощі під час шкільного навчання. До того ж далеко не всі діти мають схильності і мають математичний склад розуму, тому при підготовці до школи важливо познайомити дитини з основами рахунка.
І батьки, і педагоги знають, що математика - це могутній фактор інтелектуального розвитку дитини, формування його пізнавальних і творчих здібностей. Саме головне - це прищепити дитині інтерес до пізнання. Для цього заняття повинні проходити в захоплюючій ігровій формі.
Завдяки іграм удається сконцентрувати увага і залучити інтерес навіть у самих незібраних дітей дошкільного віку. На початку їх захоплюють тільки ігрові дії, а потім і те, чому учить та чи інша гра. Поступово в дітей пробуджується інтерес і до самого предмета навчання.
Таким чином, в ігровій формі щеплення дитині знання з області математики, навчите його виконувати різні дії, розів'єте пам'ять, мислення, творчі здібності. У процесі гри діти засвоюють складні математичні поняття, учаться вважати, читати і писати, а в розвитку цих навичок дитині допомагають близькі люди - його батьки і педагог.
Категорія: ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ | Переглядів: 3882 | Додав: Адміністрація | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]