"ПIЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ МОЛОДШОI ГРУПИ ДОШКIЛЬНОГО ВIКУ" - 2 Квітня 2013 - дитячий садочок "СОнечко"

 ВІТАЄМО  ВАС   НА   НАШОМУ   САЙТІ !!!    
Меню сайту
Категорії розділу
МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА [12]
відкриті перегляди занять, семінари,педради
ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ [1]
ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ [8]
консультації, інформація
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ [3]
закони,накази,положення
ДЛЯ ВАС БАТЬКИ [12]
інформація,консультації,поради, законодавчі акти
УМІЛІ РУЧЕНЯТА [2]
ДЖЕРЕЛЬЦЕ [1]
ЛІТО [1]

Архів записів
Міні-чат
200
Наше опитування
За якими критеріями Ви обираєте дитячий садок?
Всего ответов: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Квітень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Головна » 2013 » Квітень » 2 » "ПIЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ МОЛОДШОI ГРУПИ ДОШКIЛЬНОГО ВIКУ"
10:28
"ПIЗНАВАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ МОЛОДШОI ГРУПИ ДОШКIЛЬНОГО ВIКУ"

             

                     Формуються якісно нові властивості сенсорних прцесів – відчуттів і сприймань. Різноманітна діяльність дити-ни ( спілкування, гра, малювання, ліплення, конструювання тощо) уможливлює точну диференціацію окремих ознак та властивостей предметів. Процес сприймання стає самостійним, цілеспрямованим, має свої задачі й способи дій. Вдосконалюються фонема-тичний слух дитини, вона краще розрізняє кольори та їхні відтінки, гострішим стає зір. Зо-рове сприймання стає основним процесом пізнання предметів, явищ природи, людей, ма-люк охоче й подовгу розглядає предмети та об`єкти навколишнього. Життєві враження про довкілля збагачуються за допомогою тактильних, слухових, нюхових, смакових від-чуттів, завдяки чому формуються точніші образи природи, предметного світу, людей, самого себе. Важливу роль у розвитку сенсорних процесів відіграють образи пам`яті: ди-тина багато запам`ятовує, пригадує, відтворює. Її пам`ять розвивається насамперед у мов-леннєвому (комунікативному) спілкуванні, в ході читання літературних творів, сюжетно-рольовій грі.  Дитина починає послуговуватися символічними образами предметів і подій, завдяки чому може уявити, фантазувати, мріяти. Тепер вона оперує не лише реальними, а й уявними образами, розмірковує про те, чого не бачила, а лише уявила. Символічна функція – нове досягнення в розумовому розвитку молодшого дошкільника, що свідчить про зародження внутрішнього плану дій. Особливість цього віку – дитина ще нечітко диференціює фантазії та реальність, є егоцентриком, якому важко подивитися на життєву ситуацію з позиції іншого. Молодшого дошкільника цікавить переважно результат дій, він не може конвентруватися на процесі його досягнення, досить легко втрачає мету або підміняє її. Зазнає труднощів, коли доводиться самостійно визначити мету діяльності, зда-тен прогнозувати лише те, що вже багато разів спостерігав, передбачити зміни тільки за одним параметром. Дитині зазначеного віку притаманна висока допитливість, прагнення дошукатися причин різних життєвих явищ і подій; починають формуватися уявлення про час, простір, число.

                  Загальнопізнавальні завдання розвитку: сприяти розвитку пізнавальної актив-ності дитини в різних сферах життєдіяльності; вправляти в обстеженні предметів, об`єктів, людей, порівнювати між собою; збагачувати досвід використання сенсорних еталонів; ви-робляти звичку покладатися на власний досвід у разі виникнення різних проблем; розши-рювати уявлення збагачувати враження про предмети, об`єкти природи, людей, явища су-спільного життя, самого себе; показувати у доступній формі залежність життя рослинного, тваринного світу та людей від умов зовнішнього середовища; розвивати уявлення про ус- трій людського житла, предмети домашнього вжитку, господарську діяльність; учити роз-різняти колір, форму, фактуру, просторові характеристики об`єктів; формувати узагальнені уявлення про об`єкти конструювання, способи створення цілого з частин, уміння брати до уваги певні умови та вимоги; вправляти в розв`язуванні пізнавальних задач у наочно-дійовій,  наочно-образній формах; підтримувати бажання запам`ятовувати невеликі ху-дожні твори, відтворювати їх, описувати сюжетні картинки, помічати в них не лише пред- та мети події, а й відносити між персонажами.

                 Організація життєдіяльності.    Вправляючись у самостійній пізнавальній актив-ності, дитина почувається відкривачем нового, починає довіряти своїм можливостям, в неї виробляється смак до пошукових дій.  Оскільки знання, вміння, індивідуальний до-свід дитини молодшого дошкільного віку ще обмежені, дорослий виступає помічником, постачальником інформації, уточнює та коригує її.  Дитина має право на помилку, однак не варто поспішати відразу її виправляти, все пояснювати, надміру опікати та поставляти готові знання.

                Дорослий виховує в дитини 4-5-го років життя такі важливі особистісні якості, як спостережливість і розсудливість: привчає вдивлятися, зіставляти, виробляти самостійні судження, робити елементарні припущення, покладатися на власний життєвий досвід, сумніватися, формулювати запитання, ефективно використовувати уточнення та поясне-ння.  Важливо, щоб самостійно здобуті дитиною, чи отримані за допомогою дорослого знання стосувалися всіх сфер життєдіяльності  «Природа», «Культура», «Люди», «Я Сам».  У разі, коли дорослий надає малюкові можливість досліджувати, експериментувати, запи-тувати, погоджуватися-непогоджуватися, перепитувати, виявляти сумнів, домагатися чіткої й доступної інформації, він зростатиме з розвиненим пізнавальним інтересом, великою жагою до нових знань, збагачуватиметься й розширюватиметься особистий досвід, фор-муватиметься реалістична картина світу.

 

 

 

                     Пр

Категорія: ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ | Переглядів: 325 | Додав: админ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]