ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ. - 22 Лютого 2012 - дитячий садочок "СОнечко"

 ВІТАЄМО  ВАС   НА   НАШОМУ   САЙТІ !!!    
Меню сайту
Категорії розділу
МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА [12]
відкриті перегляди занять, семінари,педради
ПРАВИЛА ДЛЯ БАТЬКІВ [1]
ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ [8]
консультації, інформація
НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ [3]
закони,накази,положення
ДЛЯ ВАС БАТЬКИ [12]
інформація,консультації,поради, законодавчі акти
УМІЛІ РУЧЕНЯТА [2]
ДЖЕРЕЛЬЦЕ [1]
ЛІТО [1]

Архів записів
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 62
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829

Головна » 2012 » Лютий » 22 » ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ.
19:11
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИЙ РОЗВИТОК ДОШКІЛЬНИКІВ.

Маленьку дитину виховує все, що її оточує. Усі діти, незалежно від походження наділені значними потенційними можливостями. Для того, щоб реалізувати ці можливості, забезпечити повноцінний розвиток дитини, необхідно правильно організувати її цілеспрямоване навчання і виховання, починаючи з дошкільного віку. Серед основних умов розумового розвитку дитини особливе значення має провідна для кожного віку діяльність. Саме у цих видах діяльності дошкільника виявляються найбільш важливі для даного віку дії, психічні особливості, якості особистості.
Розвиток дитини відбувається у процесі взаємодії з дорослим шляхом повторення, копіювання, наслідування, тому провідною у психології навчання є можливість саме у співпраці підніматися на вищий рівень інтелектуального розвитку. У дошкільному віці дитина вже здатна встановлювати різні зв’язки та відношення між предметами, вона активно прагне пояснювати те, з чим має справу в житті. Необхідно знайомити дитину з різними сферами навколишньої дійсності – відкрити для неї світ живої та неживої природи, мистецтва, діяльності людей. Провідна роль навчання виявляється в тому, що дитина, опановуючи нові дії, спочатку вчиться виконувати їх під керівництвом і за допомогою дорослого, а згодом – самостійно.
Дитинство – складний, змістовний та насичений різноманітними подіями період життя людини. Кожна дитина зростає й розвивається в багатьох напрямах одночасно або вона виконує відразу декілька програм фізичного, фізіологічного психічного соціального розвитку. Усі напрями тісно взаємопов’язані, однак для кожного з них існує власна відповідна послідовність етапів розвитку. Перехід від одного етапу до іншого доволі часто здійснюється нерівномірно. Таким чином, кожен віковий період – особливий етап розвитку, який відзначається сукупністю психофізичних змін, що характеризуються своєрідністю особистості дитини в певний момент її розвитку.
Відомо, що найважливіший період для розвитку інтелектуальних здібностей дитини – це вік від 1 до 8 років. Саме цей вік є джерелом усіх досягнень і проблем не тільки конкретної людини, але й суспільства в цілому. Саме в перші роки життя дитини в неї закладається ставлення до інших людей, якості особистості, її резерви. Успішність у майбутньому ґрунтується на тому, що закладено в дошкільному дитинстві, коли відбувається інтенсивний розвиток здібностей і можливостей дитини. Останнім часом спостерігається тенденція посилення значущості дошкільного віку як базового ресурсу підвищення інтелектуального потенціалу сучасного суспільства. Для підвищення якості дошкільної освіти змінюється стратегія розвитку, навчання та виховання сучасних дітей дошкільного віку, що базується на особливостях і закономірності розвитку сучасних дошкільників, які володіють новим типом свідомості – системно-смисловим, а не системно-структурним.
Середовище, що оточує дитину, впливає на створення образу світу дошкільника, сприяє отриманню і збагаченню уявле
нь про власне"Я". Дорослий для дитини – не просто умова особистого розвитку, а один із першорядних учасників цього процесу, її суб’єкт . Саме спільна діяльність дорослих і дітей, їх співпраця в реальних, живих контактах одне з одним створюють те середовище, в якому відбувається самопізнання і взаємо пізнання дитини та вихователя.
Однією з важливих умов соціально-психологічної підтримки дітей в освітньо-виховному процесі дитячого садка є дидактична система виховання і розвитку дітей, зорієнтована на дитину з достатнім чи відносним віковим рівнем інтелекту. Тобто йдеться про систему, в якій дитина як унікальна і неповторна особистість є суб’єктом виховного процесу, а вихователь виявляє інтерес до внутрішнього світу дитини (логіка розуміння замість логіки вимог), пробуджує (не насаджує) в них само мотивацію до розвитку і навчання. Інтелектуальний розвиток дошкільників здійснюється як у повсякденному житті, так і під час спеціально організованої діяльності у формі занять, на яких поєднується пізнавально-розвивальна робота за всіма сферами життєдіяльності дітей. Зважаючи на принцип "зони найближчого розвитку", де дитина ще не може діяти самостійно але вже здатна досягати певних успіхів за допомогою дорослого, навчальний процес повинен супроводжуватись напруженням, подоланням – тільки за цих умов він буде ефективним.
Сучасна система дошкільного виховання має не лише давати дітям знання, а й сприяти розвитку творчого мислення й інтелектуальних здібностей. Одним із основних завдань вихователів є не просто подавати дітям знання, а й навчити їх міркувати, обґрунтовувати свою точку зору, самостійно приймати рішення, не боятися доводити власний варіант відповіді, розв’язання певного завдання. Саме цьому сприяють заняття з ігрової логіки. Завдання з ігрової логіки містять 3-4 розвивальні гри для розвитку сенсорних, інтелектуальних чи творчих здібностей. Мета занять з ігрової логіки – стимулювання пізнавальних психічних процесів, пізнавальної активності дітей. На заняттях з ігрової логіки поступово створюються передумови для розвитку логічного мислення. Цими передумовами є формування таких логічних операцій, як: аналіз і синтез (3-4 роки), порівняння і класифікація (4-5 років), уміння робити узагальнення і прості доведення (5-6 років). Заняття з ігрової логіки передбачають можливість індивідуально-диференційованого підходу до дітей із різним рівнем пізнавальної активності і розвитку.
Розвивальні ігри подаються за принципом "від простого до складного" так, що найпростіші із ігрових завдань діти розв’язують без особливих труднощів. Завдання поступово ускладнюються, і дитина навіть не помічає переходу від простих до складних ігрових ситуацій. Зацікавленість дітей до занять з ігрової логіки постійно підтримується цікавим матеріалом. Діти – у постійному пошуку, вони фантазують, пропонують власні цікаві розв’язання проблемних ситуацій, завдань і вправ, адже навчаються за допомогою гри.
Для того, щоб застерегти від надмірної інтенсифікації розумового виховання, до якого останнім часом схиляються окремі педагоги та батьки, мотивуючи це необхідністю якісної підготовки дитини до школи, вихователям слід акцентувати увагу саме на розвивальному і виховному аспектах інтелектуального розвитку, звертаючи увагу на формування мотивів пізнавальної діяльності, розвитку інтелектуальних почуттів та формування творчості як основного спрямування інтелектуального розвитку дітей. Інтелектуальний розвиток вихованців організовується в межах характерних для дошкільника видах діяльності – гри, конструювання, мовленнєвої, зображувальної, музичної, рухової, спілкування, щоб максимально використати самоцінність дошкільного дитинства. Робота щодо створення умов інтелектуального розвитку дітей дошкільного віку стимулює особистісний розвиток як дітей, так і вихователів. Це проявляється у зменшенні у дітей тривожності, емоційно-позитивному ставленні дошкільників до інших людей, природи, самих себе, підвищенні рівня самооцінки особистості.


Категорія: ВИХОВАТЕЛЮ В СКАРБНИЧКУ | Переглядів: 2983 | Додав: Адміністрація | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]